OldPain2Go®

Wat is OldPain2Go?
Letterlijk vertaald betekent het: Oude pijn laten gaan.
Dit kan gaan om fysieke pijn maar ook emotionele pijn die heel hardnekkig kan zijn en op bepaalde plekken van jouw lichaam zorgen voor pijn die jou in het dagelijks leven belemmert.

Het is die pijn die al langer bestaat en waar de behandelmethoden via de reguliere zorg geen uitkomst bieden. Er kan geen diagnose gesteld worden. Je krijgt dan vaak te horen dat het tussen je oren zit. “Er is niks aan te doen dus je kunt pijnstillers of andere medicatie nemen maar zonder enige verbetering. Je moet er maar mee leren leven en ermee om leren gaan.

Hoe is het dan toch mogelijk om deze pijn te reduceren of zelfs helemaal te laten gaan? De OldPain2Go® methode werkt op een manier die je ook zou kunnen zien als het omschakelen van een resetknop. Wanneer je pijn ervaart is dat een teken van je lichaam om aan te geven dat er ergens brand is. Je lichaam heeft een trauma opgelopen hetzij fysiek of emotioneel. Zelfs nadat de brand is geblust piept het brandalarm door. De brand alarmknop moet dan worden uitgezet.

Het gaat er niet om of je erin gelooft, maar je moet
wel bereid zijn om je pijn los te willen laten.

Deze methode gebruik ik bij mensen die met een fysieke en/of emotionele pijn op consult komen. Fysieke en emotionele pijnen kan je loslaten wanneer je bereid bent om ze los te laten. Je ziet dan dat verschillende klachten die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben, als dominosteentjes achter elkaar omvallen en losgelaten worden.

OldPain2Go is een veilige en heel vaak zeer effectieve methodologie, toepasbaar op bijna elke vorm van medisch gediagnosticeerde chronische pijn, met wat voor oorzaak dan ook.  Zolang er maar geen dringende (medische) reden meer is om de pijn te handhaven.

OldPain2Go wordt toegepast bij klachten zoals, artrose, reuma, artritis, fibromyalgie, pijn door overbelasting, PDS, CVS, migraine, hernia en beknelde zenuwen, hielspoor, na-operatiepijn, gescheurde of verrekte kruis- of enkelbanden enz. Het kan ook toegepast worden bij anderen klachten zoals: angsten, onzekerheid, faalangst, overspannenheid, burn-out enz.

Je moet wel echt de pijn willen loslaten!
Bij fibromyalgie en CVS graag eerst dit lezen!

Wij mensen zijn holistische wezens. Je kan het lichaam en de geest niet scheiden. Het heeft altijd een samenhang. Ben je mentaal niet in balans, dan kan dat fysieke problemen tot gevolg hebben. En andersom is dat net zo.

Let op:
Ik werk alleen met mensen die al gediagnosticeerd
zijn door een medisch professional. Happy 2 help!

Het zal niet bij iedereen evengoed werken, maar er zijn genoeg bewijzen dat er veranderingen worden gemaakt doordat cliënten aangeven dat ze met een pijn van bijvoorbeeld een 8, op de schaal nul tot 10, binnen komen en met nul de deur weer uitgaan.

De methode komt uit Engeland en is ontwikkeld door Steven Blake. Het is in Engeland klinisch getest en beoordeeld.

Wat is pijn:
Iedereen heeft wel eens pijn. Het is een onaangenaam tot ondraaglijk gevoel. Het kan zeurend, krampend, kloppend en stekend zijn.

De functie van pijn:
Pijn is een signaal wat door het zenuwstelsel, ruggenmerg naar de hersenen gaat en daar geregistreerd wordt, om jou te laten weten dat er iets aan de hand is. Het trekt je aandacht en het vraagt om een actie. Pijn heeft als doel je te beschermen.

Acute pijn:
Je kan acute pijn ervaren door een kneuzing of beschadiging van weefsel. Wanneer jij je snijdt, dan laat de pijn weten dat er iets aan de hand is. Is de snee erg diep dan moet het gehecht worden, een pleister zorgt ervoor dat je de plek even ontlast, zodat de wond kan helen. De pijn wordt na een korte tijd steeds minder, omdat de wond geneest. Pijn kan ook ontstaan door langer aanhoudende emotionele spanning, waardoor het lichaam verkrampt en pijn veroorzaakt.

Chronische pijn:
Is een pijn langer dan 3 maanden aanwezig dan wordt er gesproken over chronische pijn. Je ziet dit bij langdurige zenuwpijn, maar soms ook nog bij een lichaam waar geen schade meer zichtbaar is. Bij chronische pijn houdt het onbewuste brein onterecht vast aan de waarneming dat het lichaam nog steeds gealarmeerd of beschermd moet worden. Het onbewuste brein reageert dan overbeschermend.

Wat gebeurt er:
Het onbewuste brein zendt een pijnsignaal uit. Er is al actie ondernomen, je bent bij een arts geweest, of de wond is allang genezen, maar het pijnsignaal is er nog steeds, het ‘brand’ nog steeds. Alsof het brandalarm nog steeds loeit, terwijl de brand al geblust is. Deze pijn kan verergeren, doordat het een negatieve pijnervaring wordt door de negatieve gedachten en gevoelens daarover. Dan wordt het een vicieuze cirkel. Uit onderzoek blijkt dat op MRI-brein scans te zien is dat zowel fysieke- als emotionele pijn in hetzelfde deel van de hersenen wordt verwerkt. Pijnsensaties die niet meer waarneembaar zouden moeten zijn, worden nu zo gevoelig dat zij snel getriggerd kunnen worden. Dit kan door zowel fysieke- als niet fysieke factoren ontstaan, zoals emoties, stress, spanning en overtuigingen in ons zelf.

Disclaimer
Ik wil hierbij dringend aangeven dat mijn behandelingen niet bedoeld zijn als vervanging voor welke noodzakelijke psychotherapeutische of medische behandeling dan ook. Deelnemers moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen welzijn. Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor enige persoonlijke, lichamelijke, psychische of materiële schade van de deelnemers tijdens en na de therapie.